S2-oppijoiden hahmotusvaikeuksien tunnistaminen
1. Millaiset merkit oppijan toiminnassa ovat saaneet sinut epäilemään hahmottamisen vaikeutta?
2. Miten S2-oppijoiden hahmotusvaikeuksia voidaan tunnistaa?
3. Millaisia keinoja tai apuvälineitä olet hyödyntänyt selvittääksesi tarkemmin, voisiko kyseessä olla juuri hahmottamisen vaikeus?
4. Millaisia haasteita hahmottamisen vaikeuden tunnistamiseen nähdäksesi liittyy silloin, kun oppija vasta oppii kieltä ja tulee mahdollisesti hyvinkin erilaisesta kulttuurista?
5. Millaisia tuen muotoja olet hyödyntänyt havaittuasi mahdollisen hahmottamisen vaikeuden? Minkä olet havainnut toimivaksi? Mistä ei ole ollut hyötyä?
6. Millaisia pedagogisia keinoja olet käyttänyt S2-oppijoiden hahmotusvaikeuksien tukemiseksi ja miten ne ovat mielestäsi toimineet?
7. Millaisia tapoja olet löytänyt ohjata oppijaa itsenäiseen harjoitteluun? Onko itsenäinen harjoittelu onnistunut? Jos ei, miksi?
8. Millaista tietoa tai millaisia työvälineitä kaipaat (tai olisit kaivannut) tähän aiheeseen liittyen? Entä oppija?
Digitaaliset apuvälineet ja sisällöt ja niiden saavutettavuus
9. Millaisia digitaalisia apuvälineitä olet käytättänyt ja millaista niistä saatava apu on ollut?
10. Ovatko S2-oppijoiden kanssa käyttämäsi digitaaliset sisällöt mielestäsi saavutettavia S2-oppijoille ja miten niitä tulisi kehitää, että ne vastaisivat S2-oppijoiden tarpeita?
Muuta mieleen tulevaa teemaan liittyen
Onko vielä jotain, mitä haluat kertoa, kommentoida tai kysyä?